Wednesday, January 21, 2009

Nu contează ce bagi în gură, ci ce scoţi din gură. Deci...

Mă rup un pic de la învăţat (de parca şi aş avea mare chef) pentru a face cunoscut publicului larg că grecii, cînd înjură pe cineva, înjură şi tot creştinismul cu ocazia asta! Şi de ce m-aş supăra, nu-i aşa? Din contră!
Am mai auzit eu prin peregrinările mele pe acolo unele exemple dar în nou-achiziţionatul meu dicţionar de argou am ochit următoarele:

- Înjurătura de religie se numeşte γαμωσταυρίδι (gamostavridi). E şi normal: γαμώ=a fute σταυρός=cruce.
- Γαμώ την πίστη σου! - Gamo tin pisti su! - Îţi fut credinţa!
- Γαμώ την Παναγιά σου! - Gamo tin Panaghia su! - Ţi-o fut pe fecioara Maria!
- Γαμώ το Χριστό σου! - Gamo to Hristo su! - Îţi fut Hristosu!
- Γαμώ το Θεό σου! - Gamo to Theo su! - Îţi fut Dumnezeu!
- Γαμώ τον αντίθεό σου! - Gamo ton antitheo su! - Îţi fut antizeul (antidumnezeul)! Da, ştiu, e ciudat.
- Του γαμώ τον αδόξαστο! - Tu gamo ton adoxasto! - Îţi fut şi ceea ce nu slăveşti (δόξα=slavă). Mai există Θα σου αλλάξω το αδόξαστο! O să te bat măr! (literal înseamnă o să-ţi schimb ce nu slăveşti). Conform explicaţiilor dicţionarului, vrea să zică o să te bat pînă îţi schimbi nu numai ceea ce slăveşti, ci şi ceea ce nu slăveşti! Un pic cam aiurea, părerea mea. Schimbînd ce slăveşti schimbi automat şi ce nu slăveşti.
- Γαμώ την Παναγιά του Χριστού σου! - Gamo tin Panaghia tu Hristu su! - O fut pe fecioara Maria a Hristosului tău! În Grecia fiecare are propriul Hristos şi propria fecioară Maria.
Cea mai tare, însă, a zis-o un popă: Με τη βοήθεια του Χριστού θα τους γαμήσουμε την Παναγιά! - Me ti voithia tu Hristu tha tus gamisume tin Panaghia! - Cu ajutorul lui Hristos o sa le futem fecioara Maria! A scris istorie cu asta, nu glumă!
P.S. Îmi cer scuze unde traducerile în română nu sună foarte... natural. Eu am încercat să traduc literal ca să vă dumiriţi despre ce e vorba!

2 comments:

  1. Să ţi-o piş în cur pe Maica Precista.

    ReplyDelete
  2. Precista - cuvint slav: cisto=curat, pur. Now don't that beat all?

    ReplyDelete