Tuesday, February 3, 2009

Cimilituri

În pelerinajele mele pe la secţia de împrumut a bibliotecii de la facultate am dat peste o bijuterie de carte din care împărtăşesc cu voi următoarele:

Merică, perică,
Merge la biserică,
Şi se-nchină; vine-acasă,
Cîntă, se freacă,
Şi pleacă.
sau
Heligă, meligă,
Merge la biserică,
Se-nchină şi se roagă,
Se-ntoarce şi se baligă.
(E albina măi, la ce prostii vă gîndeaţi?)

Poţi să zici:
Am un copaciu cu douăsprezece ramuri:
În fiecare ramură cîte patru cuiburi,
Şi în fiecare cuib cîte şapte ouă.
sau poţi să zici:
Am un copaci
Cu 12 craci,
Şi-n tot cracul cîte 4 cuiburi,
Şi-n tot cuibul cîte 7 ouă.

Despre biserică:
Am o ulcea pistricea,
Cîntă cocoşii în ea.

Tună văgăună,
Ciorile s-adună.

Sus tună,
Jos răsună,
Ciorile la cuib s-adună.

Dragostea împăratului
Şade-n dricul satului.

Am o vacă
Porumbacă
Pe la coarne
Cu icoane,
Pe la nări
Cu lumînări,
Pe la buze
Buburuze
La bărbii
Cu făclii
Pe la şolduri
Cu bolduri
Pe la pîntece
Cu descîntece.
Acu ziceţi voi că astea nu descriu bine biserica!!! He he :)

Am o claie:
Sub o claie, o poieniţă;
Sub o poieniţă două arături;
Sub două arături, o mocirlă;
Sub o mocirlă, o moară,
Sub o moară, o bardă.
( E capul, băi disperare întruchipată!)

Rotofei rotund
Bagă floace-n fund!
(Căciula!)

- Scurtă, groasă, un te duci?
- Arsă-n fund, nu mă-ntreba,
Că mă duc în treaba ta.
sau
- Unde te duci, scurtă, groasă?
- Ce ai să mă întrebi, în cur arsă?
(Căldarea şi doniţa)

No comments:

Post a Comment