Tuesday, February 10, 2009

Filologia înjurăturilor

Pe bune dacă a înjura nu e o artă! Poate că oamenii nici nu-şi dau seama că atunci cînd sunt foarte nervoşi înjurăturile deja consacrate nu par a fi de ajuns pentru a exprima toţi nervii pe care-i au şi atunci încep să inventeze chestii noi, în încercarea de a le scoate cît mai puternice.
Acum totuşi voi menţiona o expresie care apare în greacă şi care, din contră, vrea să exprime o indiferenţă sictirită.
Σε έχω γραμμένο στα αρχίδια μου (Se eho grammeno sta arhidia mu) - Te-am scris pe coaie
Expresia înseamnă indiferenţă, un fel de fă ce vrei, nu mă interesează. Mie totuşi mi se pare ciudat să exprim indiferenţa prin te-am scris într-un loc foarte important. Aşa că mi-am întrebat cunoştiinţele şi ce am aflat? Se spune aşa pentru că zona respectivă este singura din corp unde nu se prinde cerneala!!! Normal că prima mea reacţie a fost să întreb dacă a încercat. Mi-a zis doar că-mi garantează că nu se prinde sub nici o formă. Eu tot nu cred. Şi chiar şi dacă cerneala nu se prinde, probabil că se poate cu un marker permanent.

2 comments:

  1. Pacat ca nu am instalatia corespunzatoare, mi-as fi scris acolo "BOC" (care stim noi ce inseamna la turci) sau "Dan Puric" sau "Petre Tutea"... lista ramane deschisa :D

    ReplyDelete
  2. Pai de ce sa iti scrii acolo asa ceva? Zona aia e sfanta!

    ReplyDelete